Introduction / 소개

Heej, vi är Mix n Twist!

Nu undrar ni kanske varför vi har valt att heta Mix n Twist? Vi hade först tänkt oss att heta Mix N Match eftersom vi ska skriva mycket om mode, passande och mixande kläder, men tyvärr så var det namnet upptaget. Samtidigt som vi höll på att besluta oss så åt vi koreanska Honey Twists, där fick vi idén!

Bakom namnet Mix n Twist är vi tre tjejer som bor i Göteborg.

Eyo jag heter Anna och är 15 år, halvkines och halvsvensk.
Mina intressen är att vara med vänner,fotografi,musik, simma, laga mat, dansa, rita, tittar också på vääääldigt mycket serier och filmer, för det mesta koreanska program.
Får inte glömma bort det här, jag älskar att fika! Brukar också gå på väldigt mycket konvent så största delen av alla mina vänner träffade jag genom konvent.
Jag har också ett stort intresse för språk, går just nu i kinesiska som hemspråk, studerade utomlands i Kina i somras och studerar koreanska hemma när jag har tid.
Till gymnasiet kommer jag antagligen välja humanistiska eller estetiska.
Som person är jag väldigt kreativ av mig, rätt så tankespridd, vänlig och skämtsam.
Motto: Det är inte lätt när det är svårt.
 Instagram: yxulin
Tumblr: xxulin
 
 
 

 Heeej jag kallas oftast för Mica, fast än jag heter Micaela.
Jag är yngst här på bloggen, 14 år. Jag spenderar mycket tid med vänner, och lyssnar på många olika sorters musik utanför kpop och krap. (CRAP) Jag har alltid haft svårt för att bestämma mig för en favoritgrupp inom kpop, men Primary är lätt den koreanska hiphopmusikern jag gillar allra mest.

Övriga intressen är att rita, skriva, äta och fika så klart hioho, men också laga mat och att spendera 3 år per dag på tumblr. Det jag dock inte gillar är att berätta om mig själv för det är då jag inser hur ointressant jag låter hahha. Ingen på den här bloggen är helsvensk - jag är till exempel halvchilensk. Är ensam om att inte kunna koreanska här, gråter, men är helt ok på spanska tack vare min nationalitet.

Mitt motto: om din mamma säger att det bara är en fas, skrik
eller
varje dag är en vacker dag att skrika på weebs<33333333

Instagram: miqaxx
Tumblr: cuteknives

 Fyi -  ja, det är jag på bilden vad snackar du om.
 
 
 

Mitt namn är Ann-Katrin, men de flesta kallar mig för A-K och är 15 år.
Jag är halvfilippinsk och halvsvensk, men är född här i Göteborg och går i nionde klass.
Jag går i Tagalog som hemspråk även för mig så är jag väldigt intresserad i språk och lär mig själv koreanska, men får även annat hjälp som ifrån koreanska dramaserier och program.

Jag brinner för dans, sång och rapp men vill utvecklas i det mer.
Jag är en medlem i gruppen ALO där vi både sjunger och dansar till K-pop. Vi skapades faktiskt denna sommaren bara för att delta i K-POP WORLD FESTIVAL 2015 som var i Stockholm i år. Då vi tävlade med The Ark - The Light + Intro där vi kom trea i sång som vi inte ens anmälde oss i huhi^^. Vi anmälde oss bara i dans och ni kan se uppträdandet om ni klickar här. Ni kan även kollar på länkar där våran youtube kanal finns.

Har ett stort intresse för asiatisk kultur, speciellt koreanskt, såsom k-pop, kdramas, khiphop osv ni fattar haha.
Har många k-pop grupper jag gillar men kan rabbla upp 5 st: EXO,SEVENTEEN,BTS,F(x),SHINee.

(ordningen är inte baserad på favorisering)

Förutom k-pop så lyssnar jag även mycket på k-rap,khiphop där min favorit rappare är Beenzino. Lyssnar också på Indiepop och rock såsom Hyukoh. Som person kan jag säga att jag är väldigt organiserad och har ofta en ledarroll inom mig, är klumpig och skrattar åt det mesta, med andra ord har jag torrhumor. Och enligt mina vänner är jag pratsam och rolig.

Instagram:annkatrinjj
Tumblr: annkatrinjj
 
 

Anna och A-K lärde känna varann genom att Anna hade tidigare startat en dansgrupp tillsammans med A-Ks klasskamrat, A-K blev sedan en medlem i dansgruppen då blev de jättebra vänner. Anna lärde känna Mica först genom att hon hade lagt till Anna på snapchat. Det dröjde inte länge innan hon fick Mica att gå med i dansgruppen.

 
안녕, stay tuned for more~
 
 
DAILY | |
Upp