My trip to The Philippines

Hejhej, tänkte berätta om min semester förra året i mitt andra hemland Filippinerna.

Det har faktiskt snart gått 2 år sen jag var där förra sommaren då jag och min familj var där i ca ½ månad, ganska länge var vi där, man tröttnade lite till slut men nu saknar man det mer än något annat. Mamma ville liksom passa på att vara där så länge som möjligt när man kan, eftersom vi inte alltid har möjligheten att hälsa på, så lika gärna stanna länge liksom c:

Men ja, det var sjukt roligt att träffa släkten igen, vi är en stor familj, mamma har 11 syskon hahah och hon är äldst, ååhh saknar allihopa så otroligt mycket, de är så generösa och snälla.<3

Mamma är ifrån staden Bacolod, Manapla. Där bodde vi för det mesta , på dagarna brukade vi åka in till staden för där vi bodde låg långt ute på landet nära havet. Och som tog ca 30-45 min in med buss, men det var inte så farligt ändå om jag ska vara ärlig. Tyckte om att åka i deras bussar och tricycles (mopedliknande vagn(?) som de kallas.

Vi gick ungefär varje dag eller varannan dag till shoppingcentret, så de blev såklart myycket shopping. Köpte bl.a. några k-pop albums<3 (kanske gör ett inlägg en annan gång om dem). Blev överlycklig när jag hittade en Etude House butik när vi var i Davao där vi också bodde några veckor i och var bara tvungen att köpa hem lite smink. Vi var även i Davaos China Town och där köpte jag några kdrama-filmer^^.

Vi brukade även gå och bada på badställen med släkten och äta ute. Jag åt seriöst mango varje dag, no regrets -  deras mango är ett måste när man besöker Filippinerna, samma med alla andra exotiska frukter de har, som pomelo t.ex<3 

 

OH, höll på att glömma. Fick min första gudson där haha, så är alltså gudmor till min lilla kusin :3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag ber om ursäkt för bildernas dåliga kvalite, tog de med min gamla iphone 5~
 
//A-K
 
DAILY | |
Upp