Bong Young Park & K-pop Dance Off 2015

Heyy, ber om ursäkt för att jag varit ganska så inaktiv på bloggen, det har varit fullt upp i skolan och med dansen. Men nu när det närmar sig lov så har det blivit lugnare. 

Tänkte skriva om förra helgen då jag var på Bong Young Park's workshop^^ Var där i lördags på Kulturatom i Angered med några andra vänner och med alla från min dansgrupp, ALO. 
Det var verkligen jätte roligt och lärorikt Bong Young är så otroligt talangfull och trevlig<3 Vi fick lära oss hans koreografi av låten WTF av Missy Elliot.
Kursen var advanced så allt gick jätte snabbt men jag tyckte faktiskt inte att det var så svårt som jag trodde det skulle vara, men lätt var det inte. 
Tycker om danstilen till denna koreografin så det passade mig rätt bra.
 
Vi började med uppvärmning då vi stretchade, sedan lärde han ut stegen och sedan så delade han upp oss i 4 olika grupper då man skulle dansa i varje grupp för sig. De även filmade under hela workshopen huhu.
 
I slutet utav workshopen satt vi och ställde frågor till honom och fick lära känna honom bättre vilket var intressant. Vi fick även chansen att se honom dansa till hans koreografi utav Britney Spears I Am A Slave 4 U <33(ni kan kolla in våran Instagram för videon) He slayed that shit är allt jag har o säga. Vi tog bilder och fick autograf utav honom med, köpte även en Bong keps ~
 
 
ALO uppträde dagen efter på söndagen i Arena 29 där K-pop Dance Off 2015 hålldes. Det var lite stressigt när själva tävlingen skulle snart börja men när man väl stod bakom scenen så ville man bara gå upp så snabbt som möjligt. 
Jag har för mig att det var runt 20 grupper och freestylers som uppträde. 
Alla var verkligen jätte duktiga så vi trodde inte vi alls skulle komma långt i tävlingen men vi kom faktiskt till semifinalen bland de 4 bästa! Vi är jätte stolta och nöjda över det, vill tacka alla som stötta oss och hejade<3 
Vinnarna som Anna redan skrev om i tidigare inlägg var då som sagt Swe-T Crew och freestylern som vann hette Magic, grattis till er ^^! 
 
Om ni vill se på vårat uppträdande finns det på våran Facebook sida här.
Vi kommer även lägga upp den på våran youtube kanal snarast, så se fram emot det och till andra framtida covers med ALO, tack~ 
Klicka här för att komma till Bongyoung Parks youtube kanal
 
 
 
 




 
 
//A-K
 
DAILY | |
#1 - - luxury.blo.gg:

Ser kul ut!

Upp